Skip to content
טכנולוגיה לחיים

המדריך המלא לרכישת מקרר לשנת 2024

המדריך המלא לרכישת מקרר לשנת 2021

נוהגים לומר שהמטבח הוא לב הבית, ואנחנו מוסיפים ואומרים שהמקרר הוא לב המטבח. אנחנו מבקרים אותו מספר פעמים ביום, כל יום, מוצאים בו את המזון שנותן לנו כוח או נחמה ומאחסנים בו את החשקים הגדולים ביותר שלנו.
זו אחת הסיבות שהופכות את תהליך רכישת מקרר חדש לחוויה משמעותית חשובה. על מנת להקל עליכם בבחירת המקרר המתאים לכם, ריכזנו עבורכם את המאפיינים העיקריים של המקררים ואת הנקודות החשובות עליהן יש לשים דגש בבחירת המקרר שיתאים לדירה שלכם, יענה על הצרכים שלכם וישרת אתכם לאורך שנים רבות.

מדידת מיקום המקרר

• מידות
לפני רכישת מקרר חדש יש לבצע מדידות מקיפות כדי לוודא שהמקרר שתרכשו יתאים למטבח שלכם.
מדידת מיקום המקרר - בשלב הראשון יש למדוד את השטח בו אתם מתכננים להציב את המקרר החדש שלכם. מקררים מגיעים במגוון צורות, גדלים וגבהים ולכן חשוב להתאים את המקרר לנישה המיועדת עבורו במטבח. הקפידו למדוד את מידות הרוחב, העומק והגובה של המקום המיועד להצבת המקרר. רצוי לקחת בחשבון מרווח אוורור של מס' ס"מ בגב ובדפנות המקרר.
מדידת אזור פתיחת הדלתות – לאחר שווידאתם את המקום הקיים ברשותכם להצבת המקרר, חשוב לבדוק שיש מספיק מקום המאפשר פתיחה של דלת המקרר בצורה נוחה. במידה ולא תשאירו מספיק מקום לפתיחת הדלתות, ייתכן ותמצאו את עצמכם תקועים ללא יכולת לשלוף החוצה את מדפי המקרר לצורך ניקיונם או סידורם מחדש.
מדידת מסלול הכניסה של המקרר למטבח - יש לבדוק גם את פתחי הכניסה לבית, רוחב המעלית ו"מסלול" המקרר עד להגעתו לנישה במטבח. במידה ודלתות המקרר רחבות יותר ממידות פתחי כניסת המקרר לבית יש לדאוג להסיר את דלתות המקרר ע"י המוביל בעת האספקה. (שימו לב ששירות זה עלול להיות בתשלום נוסף).

הדירוג האנרגטי מסמן את צריכת החשמל של המקרר

• נפח וקיבולת
השלב השני בבחירת מקרר חדש הוא בחירת נפח (קיבולת) המתאימה לצרכים שלכם.
נפח המקרר נמדד בליטרים ונע בין 200 ליטר למקרר קטן ועד 750 ליטר למקרר ענק. כאשר מקרר בנפח של 600-500 ליטר עונה בדרך כלל על צרכיה של משפחה ממוצעת. ברכישת מקרר חדש עליכם לדעת מהו הנפח הדרוש לכם, ומהי החלוקה בין תא הקירור לתא ההקפאה.
כדי לבדוק את הנפח העונה על צרכיכם, חשבו על אופן השימוש האישי שלכם במקרר. ניתן לברר זאת באמצעות מספר שאלות מנחות:
• מהן כמויות המזון המיועד לקירור?
• האם אתם מבשלים בכמויות קטנות המספיקות לאותו היום? או שאתם בדרך כלל נוהגים לשמור כמויות מזון להמשך השבוע?
• האם אתם מבצעים קניות גדולות לתקופה ארוכה? או בכל יום קונים כמות קטנה המספיקה ליום או יומיים?
• האם אתם נוהגים להקפיא מזון מוכן או רק חומרי גלם?
• כיצד אתם נוהגים לאחסן את המזון במקרר? בסירים, בקופסאות או בשקיות?

אם אתם אוהבים להשאיר את האוכל בסיר ולהכניס את כל הסיר למקרר תצרכו קיבולת גדולה יותר, אך אם אתם אוהבים להכניס הכל לקופסאות ולארגן אותן אחת על גבי השנייה תוכלו לחסוך מקום רב ולהסתפק במקרר בעל קיבולת קטנה יותר. אם אינכם בטוחים בקיבולת הרצויה תמיד עדיפים כמה ליטרים יותר.
אם אתם זקוקים לקיבולת גבוהה, כדאי שתכירו את סדרת המקררים הגדולים של בוש, המציעה המקררים בקיבולת גדולה במיוחד של המקררים מכילים נפח אחסון גדול במיוחד עד 635 ליטר נטו, ומעוצבים ביעילות המאפשרת גישה נוחה לכל פינה במקרר.

מבנה המקרר

• מבנה המקרר
המקרר כולל שני תאים – תא קירור ותא הקפאה, כאשר בחלק מהדגמים תא ההקפאה הוא עליון ובחלק מהדגמים תא הקפאה תחתון.
כשאתם בוחרים מקרר חשבו איזה מבנה ישרת אתכם יותר – מקרר עם תא הקפאה עליון מונע גישה של ילדים למקפיא, אך מאלץ אתכם להתכופף על מנת להגיע למדפים התחתונים של תא הקירור. לעומת זאת במקרר עם תא הקפאה תחתון, אזור הקירור, שהוא האזור השימושי ביותר, נמצא ממש מולכם ונגיש בלי להתאמץ ולהתכופף. במקרה זה, לרוב תא הקפאה מחולק למגירות ולא למדפים.

• ארגון המקרר מבפנים
לארגון הפנימי של המקרר יש חשיבות מירבית בניצול נפח המקרר. הארגון כולל את המגירות, המדפים והתאים השונים, וכל שינוי בו יכול לשדרג או ולפגוע בחוויית השימוש שלכם במקרר.
לפני רכישת המקרר בדקו את גובה המדפים והשוו אותם לכלים שלכם בבית – אם אתם מתכננים להכניס סירים וצנצנות וודאו שהגובה בין המדפים מאפשר זאת. אם אתם מאחסנים בקבוקים גדולים במקרר וודאו שקיים מתקן בקבוקים בדלת המקרר ובדקו את הגובה שלו.
אם אתם מאחסנים הרבה מזון טרי, וודאו שיש מגירות מיוחדות לפירות, ירקות, גבינות ודגים המסייעות לשמירה על טריות המזון, שכן לפריטי מזון שונים דרושים תנאי אחסון שונים.
במקררי בוש לדוגמא תמצאו את טכנולוגית VitaFresh המצוידת בשני אזורי אקלים שונים עם תנאי אחסון אופטימליים - אזור אחד מציע דרגת טמפרטורה נמוכה של כ- 0 מעלות צלזיוס, לאחסון של דגים ובשר טריים לזמן ארוך יותר בשתי מגירות נפרדות ומונע מעבר של ריחות. בנוסף, שתי מגירות גדולות המותאמות לאחסון פירות וירקות ומגנות מפני התייבשותם, כך תוכלו להיות בטוחים שהירקות שלכם יישארו טריים לאורך זמן.

• דירוג אנרגטי
הדירוג האנרגטי מסמן את צריכת החשמל של המקרר. הדירוג נע בין האות A המסמלת את הדירוג החסכוני ביותר לבין האות G המסמלת את הדירוג הנמוך ביותר. את הדירוג תוכלו לראות במפרטי המוצרים ובתווית האנרגיה שמוצמדת למקרר, מכיוון שמדובר במוצר חשמלי שעובד 24 שעות ביממה הדירוג האנרגטי הוא בעל חשיבות רבה ויש לקחת אותו בחשבון בעת רכישת המקרר.

• בדיקת המלצות וחוות דעת
אין חכם כבעל ניסיון, ובמקרה הזה בעלי הניסיון הם אלו שכבר רכשו את המקרר בו אתם מתעניינים וחוו את השימוש בו. קראו חוות דעת על המקרר שאתם שוקלים לרכוש ובדקו כיצד מדרגים אותו הצרכנים.

• אחריות

בוש מעניקה 10 שנות אחריות על מדחס המקרר
*9 שנות אחריות נוספת מוגבלת על המדחס בלבד, בנוסף לאחריות המוענקת למוצר למשך שנה אחת ע"פ דין, בכפוף לתעודת האחריות.
*9 שנים נוספות מוגבלות למנוע בלבד, בנוסף לאחריות למוצר כולו למשך שנה אחת ע"פ דין, ובהתאם לתעודת האחריות. מימוש ההטבה כפוף לביצוע התקנה אצל CSB ולתנאים המפורטים בתקנון באתר בוש.

** לגזור ולשמור **
צ'קליסט לרכישת מקרר חדש

• מידות מיקום המקרר: גובה – רוחב – עומק
(רצוי לקחת בחשבון מרווח אוורור של מס' ס"מ בגב ובדפנות המקרר)
• רוחב הדלת הצרה ביותר בדרך מהחנות למטבח
• נפח המקרר הרצוי
• ארגון פנימי – מדפים – מגירות – מתקני בקבוקים
• דירוג אנרגטי
• המלצות וחוות דעת

עכשיו כשיש ברשותכם את כל המידע החשוב לבחירת מקרר, כל מה שנותר הוא לגשת אל אחת מרשתות השיווק או המשווקים הפרטיים בהם ניתן לרכוש את מקררי בוש. תתחדשו!

לקטלוג מקררים