Skip to content
טכנולוגיה לחיים

כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים שואב אבק אלחוטי

כל מה שצריך לדעת כל שואב אבק אלחוטי לפני הרכישה – בוש

שואב האבק האלחוטי הפך לאחד המוצרים הנמכרים ביותר לבית – הוא קומפקטי, מרשים, נוח ופונקציונלי. הפופולריות של שואב האבק האלחוטי הובילה ליציאתם לשוק של מגוון רחב של דגמים המציעים רמות איכות וביצועים שונות.
כיצד בוחרים את שואב האבק האלחוטי המתאים מתוך המגוון הקיים? בשביל לעשות את הבחירה הנכונה חשוב שתכירו את היתרונות של שואב האבק האלחוטי ואת מגוון הפונקציות שהוא מציע.

ניתן לתליה על הקיר- שואב אבק אלחוטי בוש

יתרונות שואב האבק האלחוטי

נוחות וניידות – כשאנחנו מתחילים לטייל עם שואב האבק ברחבי הבית אנחנו נוטים לשכוח את מגבלת המרחק שכבל החשמל כופה עלינו. עד שאנחנו מתרחקים טיפה יותר מדי ואז כבל החשמל ניתק בבת אחת מהשקע, ולפעמים עלול לסחוב את שקע החשמל ולתלוש אותו מהקיר.
עם שואב אבק אלחוטי אנחנו יכולים להתרחק מהשקע כמה שנרצה מבלי לחשוש למגבלות מרחק או תנועה או לניתוק השואב מהחשמל. יותר לא נדרוך על כבל החשמל, נכרוך אותו סביב הרגליים שלנו או סביב רגלי הרהיטים בזמן שאנחנו שואבים, ולא נצטרך להזיז אותו ממקום למקום על מנת לא לדרוס אותו בטעות עם שואב האבק. אפשר להתנועע עימו בבית בקלות, ללא הצורך לנתק בכל פעם מהחשמל ולהעביר לשקע אחר כשעוברים חדר.
שואב האבק האלחוטי לא מגביל אותנו לשימוש בתוך הבית בלבד, ואפשר להשתמש בו גם לשאיבת השטיחים והריפודים של הרכב, מבלי להזדקק למקור חשמל שבדרך כלל קשה מאד לאתר בחניית הבניין.
עצמת היניקה - השואבים האלחוטיים הם בעלי עצמת יניקה גבוהה יותר מהשואבים הרגילים הנגררים, זאת אודות למרחק הקצר בין מנוע השואב לבין קצה הצינור של שואב האבק.
גודל ומשקל – שואבי האבק האלחוטיים קטנים יותר משואבי האבק הרגילים, וניתן לאחסן אותם בקלות בעמידה בכל פינה בחדר. בנוסף, ניתן לעגון את שואבי האבק על גבי הקיר באמצעות תחנת עגינה בצורה יציבה ומאובטחת. שואבי האבק האלחוטיים גם קלים יותר, ולכן נוח יותר להעביר אותם מחדר לחדר לפני השימוש או במהלכו.

עוצמה, גודל וזמן העבודה הם מאפיינים מרכזים לפני רכישת שואב – בוש

כיצד להתאים את שואב האבק האלחוטי לצרכיך

ישנם שני סוגים עיקריים של שואב אלחוטי – שואב אבק ידני ושואב אבק עומד, כאשר ההבדל העיקרי ביניהם הוא הגודל. השואב הידני בנוי מיחידה אחת הכוללת גם את הידית וגם את פיית היניקה, ובניגוד לשואב אלחוטי עומד, שואב האבק הידני קצר יותר ואינו מגיע עם צינור, גמיש או קשיח. מסיבה זו שואבי האבק הידניים אינם מיועדים לשאיבת שטיחים, אלא יותר לשימוש נקודתי על ספות ורהיטים, או לשאיבת הריפודים של הרכב.
השואב האלחוטי העומד מתאים לשימושים מגוונים יותר. כמו בכל קטגוריה מתפתחת ומתחדשת, גם שוק שואבי האבק האלחוטיים מציע מגוון גדול ורחב של דגמים. כדי למצוא את שואב האבק האלחוטי שמתאים לכם, עליכם לחשוב קודם כל מהם הצרכים האישים שלכם ושל ביתכם, ולהתאים להם את שואב האבק האלחוטי שעונה על צרכים אלו בצורה הטובה ביותר.

הרבה שטיחים וספות בבית? בחנו את עוצמת היניקה של השואב
שואבי האבק האלחוטיים של בוש מגיעים עם מנועים בגדלים שונים המספקים עוצמות שונות. עצמת היניקה של שואבי אבק אלחוטיים נמדדת ב- WASS SUCTION POWER ונעה בין 300 ל-450, כאשר ככל שהשטיחים והריפודים בביתכם עבים יותר, יש צורך בעצמת יניקה גבוהה יותר.

יש לוודא ששואב האבק האלחוטי יעיל בשאיבת פרוות ושיער בעלי חיים – בוש

זמן קצר ומלאכה מרובה? בדקו את משך זמן הטעינה והעבודה של הסוללה

המאפיין המרכזי של שואבי האבק האלחוטיים היא העובדה שהם עובדים על סוללה ולכן פעולתם קצובה בזמן. כדי לא להגיע למצב בו אחרי כל חדר אתם צריכים לעצור את עבודות ניקוי הבית ולהמתין לשואב שיטען מחדש, בדקו את משך זמן פעולת הסוללה ואת אורך זמן טעינת הסוללה.

חיים בבית עם תינוקות ואנשים מבוגרים? בחנו את עצמת הרעש
שואבי האבק הם ממכשירי החשמל הביתיים הרועשים ביותר שקיימים. אם אתם סובלים מרעש או גרים בבית עם אנשים מבוגרים או תינוקות קטנים שרעש השואב עלול להפריע להם, עצמת הרעש היא נושא שאתם חייבים לקחת בחשבון. נסו לבצע בדיקת רעש בנקודת המכירה, ולראות האם עוצמת הרעש שמפיק השואב היא נסבלת עבורכם. מומלץ בכל מקרה שעצמת הרעש לא תחרוג מ-85 דציבלים.

מגדלים חיות מחמד? ודאו שהשואב יעיל בשאיבת פרוות ושיער בעלי חיים
אם אתם מגדלים בביתכם חיית מחמד (או כמה חיות), אחד האתגרים של שואב האבק שתרכשו יהיה להתמודד עם כמות הפרווה אותה הוא יאלץ לשאוב בכל יום מהשטיחים, הרצפות והרהיטים שבביתכם.
מסיבה זו עליכם לבדוק שהשואב שאתם מבקשים לרכוש מתאים לשאיבת פרוות ושיער, והוא בעל עוצמה מספקת לביצוע פעולה זו.

מנקה הכל? חשוב לבדוק את סט האביזרים המגיע עם שואב האבק – בוש

סובלים מאלרגיות? בחנו את כושר הסינון של שואב האבק

במהלך פעולתם יונקים שואבי האבק את האוויר המלוכלך ומפרידים את האבק והלכלוך שמצטבר במיכל האיסוף, בעוד האוויר הנקי מושלך חזרה אל חלל החדר, לא לפני שהוא עובר דרך מסנן אחד לפחות, שמסנן את האוויר לפני שהוא חוזר אל חלל החדר. ככל שמספר דרגות סינון האוויר גדול יותר כך נמנעת חזרה של לאבק ולכלוך חזרה אל חלל החדר ואיכות האוויר בחדר נשמרת.
בימים אלו מושק שואב האבק המיוחד שלנו - השואב מנקה את אוויר הפליטה בכ-99.9% ושומר על אוויר נקי יותר לנשימה בעזרת הפילטר ההגייני של השואב.

זקוקים לשואב פונקציונלי? בדקו את סט האביזרים המגיעים עם שואב האבק
שואבי האבק האלחוטיים מתאימים לשימושים מגוונים ועצמתם הגבוהה מאפשרת ניקוי עמוק ויעיל של שטיחים עבים, ריפודי ספות ווילונות. כדי ליהנות ממגוון השימושים של שואב האבק האלחוטי שלכם, בדקו עם אילו אביזרים מגיע שואב האבק – אביזרים אלו הם שהופכים את השואב לפונקציונלי ומאפשרים לכם לשאוב ספות, פינות שקשה להגיע, רצפות, מסילות חלונות וכן להשתמש בשואב לניקוי אזורים שונים של הבית, מהתקרה ועד הריצפה ואפילו ברכב.

למגוון שואבי אבק אלחוטיים