Skip to content
טכנולוגיה לחיים

כיצד נכין את המקרר שלנו לפסח ונישאר שפויים?

מסתכלים על המקרר הביתי שלכם ולא יודעים מאיפה להתחיל את הניקיון היסודי לחג? יש לנו את הדרך לעזור לכם להפוך את המשימה למעט פחות מאיימת - והרבה יותר יעילה

טיפים לניקיון המקרר לפסח - בוש

פסח שוב מתקרב ואיתו גם כל המחויבויות הידועות. אז בנוגע לקונפליקט הבלתי נמנע עם החמות יהיה לנו קצת קשה לעזור לכם. גם בעניין המצות המטוגנות ידינו קצת כבולות, אבל בנושא של ניקיון המקרר לקראת החג בהחלט יש לנו כמה טיפים שיעזרו לכם בפרויקט ניקוי המקרר הביתי. שלא כמו בעניין החמות, כאן אנחנו בהחלט יכולים להבטיח לכם שהשד אינו נורא כל כך.

אין ספק, חג החירות דורש מאיתנו ניקיון מעט יותר יסודי עבור המקררים שלנו.

זה לא עוד יום רגיל, שבו נעביר ויש זריז עם מגבון כשמשהו נשפך בפנים. אלא, זה זמן של מסורת (הוצאת החמץ מכותלי הבית), של טקסיות וגם של הקפדה יתרה. אם מאסתם במקרר הישן שלכם, זו בדיוק ההזדמנות להתחדש במקרר חדש לפני פסח ולפסוח השנה על ניקיון המקרר. אך אם כבר החלטתם לנקות את המקרר שלכם לקראת החג המתקרב, כדאי שתעשו זאת כראוי.

שלב 1: פינוי תכולת המקרר לפני הניקוי - בוש

שלב 1 - לפנות את הדרך

אז אחרי שלקחתם נשימה עמוקה והכנתם את עצמכם נפשית למשימה, הגיע הזמן לפעולה ההכרחית הראשונה – לפנות את כל תכולת המקרר. כן, הכל. בלי קיצורי דרך ובלי עיגולי פינות שמטרתם לחסוך כמה שניות. אם אנחנו רוצים לנקות מקרר באופן יסודי, הוא חייב להיות עירום לחלוטין. כשתחשבו על זה קצת, תבינו שלהוציא הכל בבת אחת גם לוקח פחות זמן מהניסיון לנקות סביב כל דבר. שלב הפינוי, אגב, כולל גם הוצאה של המדפים הנשלפים, התאים השונים והתוספות לדלתות.

אם יש לכם את המזל ובמטבח שלכם עומד מקרר של המותג בוש עם טכנולוגייתVitaFresh Plus , אז אתם יכולים להיות רגועים שמגירות אחסון המזון הטרי במצב אידיאלי. לא רק שהתאים הפנימיים מסודרים באופן הארגונומי והנוח ביותר האפשרי, גם הצורך להתמודד עם מוצרים שעבר זמנם קטן עם מקרר זה. הודות לבקרת לחות מתכוונת עבור מגירת הפירות והירקות, ומגירה עם טמפרטורת אפס מעלות המתאימה במיוחד לבשר ולדגים טריים. הודות לטכנולוגיה, טריות המזון במקרר זה נשמרת עד פי 2 בהשוואה למקרר רגיל , ואתם שומרים על מקרר נטול ריחות לא נעימים. בכל מקרה, מוטב שתעשו את זה עכשיו, כיוון שאף אחד מהמוצרים האלה לא הולך להריח יותר טוב בעתיד.

שלב 2 – בסיס קליטה ומיון

לאחר שפינינו את כל תכולת המקרר, נעבור על תכולת המוצרים שהוצאנו. בטח נופתע לגלות שחלק מהמוצרים שנחו במקרר שלנו היו פגי תוקף כבר בפסח שעבר. בדקו גם את מה שבתוקף, לעתים תמצאו שגם חלק ממוצרים אלה מקומם בפח. בשביל לרוקן את האוכל מהקופסאות נשתמש בכפפות – גם מאכלים טעימים בשלב כלשהו אורך חייהם מסתיים אם משאירים אותם במקרר קצת יותר מדי זמן!

ניקיון המקרר באופן יסודי עם ספוג וסבון כלים - בוש

שלב 3 - הניקוי

התחילו עם המדפים, המגירות והתוספות לדלת שהסרתם. את אלה רצוי לשטוף בדיוק כמו שאתם שוטפים כלים - עם ספוג וסבון כלים. לאחר שטיפת החלקים הנשלפים, ייבשו והניחו אותם בצד. לאחר מכן, מלאו את הכיור במים עד למחציתו, הוסיפו כמות קטנה של סבון כלים והניחו שם את כל מיכלי אחסון האוכל חיטוי חזק כמו אקונומיקה, בעוד שאחרים מצטמררים מרעיון השימוש באקונומיקה במקום בו הם מאחסנים את האוכל לילדיהם. אפשרויות מומלצות הן אקונומיקה מדוללת או חומץ לבן (אך זהירות! לעולם אין לערבב בין השניים), מנקה זכוכיות מקצועי ותמיסה של סבון כלים ומים.

עם כל חומר בו תבחרו להשתמש, ספוגי ניקוי רגילים, מטליות או סמרטוטים אמורים להספיק עבורכם. מברשת שיניים ישנה עשויה גם להיות שימושית, במידה והעיצוב של המקרר שלכם כולל פינות חץ רבות. סמרטוטים דקים הם נהדרים לניקוי אטם הגומי סביב הדלת, שם אורבים פירורים מוכמנים ושאר הפתעות.

עבור החלק החיצוני של המקרר מומלץ להשתמש בבד מיקרופייבר, כיוון שהוא מסלק ללא בעיה את הפסים וטביעות האצבעות שלעתים קרובות כל כך פוגעים במשטח של מכשירי האל-חלד. ניתן לנקות את החלק החיצוני של מקררי פלסטיק באותו אופן כמו החלק הפנימי, רק אל תשכחו לנקות את החלק העליון, שם תמיד נאסף יותר לכלוך ממה שהיינו רוצים להאמין.

שלב 4 – התמודדות עם כתמים עקשניים במיוחד

הנה טריק פשוט שיפתור לכם את ההתמודדות עם כתמים עקשניים במיוחד - הרטיבו ספוג או סמרטוט במים חמים מאוד (כשאתם עוטים כפפות על ידיכם כמובן), ואז סחטו והחזיקו אותו על החומר הדביק כשאתם מפעילים עליו מעט לחץ מכוח גופכם. כעבור פחות מדקה החום והלחות ירככו את החומר העקשן, שיהפוך כעת לגמיש יותר וקל יותר לניגוב.

במקרים קשים במיוחד נסו את ספוג הפלא. הרטיבו את הספוג, סחטו אותו ושפשפו אותו על הכתם, ממש כמו מחק של עיפרון. בשלב הזה ספוג הפלא עלול להתפורר באופן דומה למחק, אבל העיקר שהמקרר שלנו יהיה מוכן לפסח, נכון?

השלב האחרון: החזרת המזון למקרר תוך שמירה על מקרר מבריק - בוש

שלב 5 – כך נחזיר הכל

התחילו בהחזרת המדפים והמגירות והתוספות למקומותיהם. השתמשו בספוג או בסמרטוט רטוב במים חמים כדי לנגב את החלק החיצוני של הבקבוקים, וכך תמנעו טפטופים דביקים שמהר מאוד עוברים גם למקרר. אל תשכחו גם את תחתית הבקבוקים, והדקו כיפות שלא הוברגו כראוי על מנת למנוע טפטופים עתידיים. לאחר מכן, החזירו גם את יתר המוצרים למקרר.

את הריבות והממרחים מומלץ למקם במרכז דלת המקרר, במיכל שמעל לתבניות הביצים. בקבוקי משקה ומיצים מומלץ להשאיר עומדים בחלקה התחתון של דלת המקרר. את החמאה ומוצרי החלב עדיף למקם בחלקו העליון של המקרר. אם יש סירים כבדים וקופסאות מלאות במאכלים, מומלץ למקמם בחלק התחתון. התא התחתון ביותר במקרר הוא תא הירקות והפירות עם בקרת הלחות לשמירת טריות המזון. לכן עדיף לסדר את הירקות והפירות בתא זה בלבד, ולא בפנים המקרר. בתא צינון (0°) יש טמפרטורות נמוכות יותר מאשר בתא הקירור, מה שהופך אותו אידיאלי לאחסון דגים, בשרים ונקניקים. אם תרצו, בעזרת פתחי האוורור ניתן לשנות שם את הטמפרטורה ולהתאימה למוצרי חלב. רק זכרו להזיז את וסת הטמפרטורה כלפי מעלה, להורדת הטמפרטורה.

זהו. כעת כל מה שנותר לכם הוא להודות לאל הטוב על כך שהביא לנו פסח, כיוון שבזכותו המקרר שלנו נקי ומסודר כמו שצריך לפחות פעם בשנה. חג אביב שמח!
נהניתם מהכתבה אך מתלבטים אם המקרר הישן שווה את המאמץ? 
פסח הוא בדיוק הזמן להתחדש עם בוש!
היכנסו לקטלוג המקררים שלנו והתחדשו לפני החג במקרר נקי, איכותי ומעורר תיאבון.

לקטלוג מקררי בוש