Skip to content
טכנולוגיה לחיים

המדריך השלם להקפאה נכונה

כך נכון להקפיא מזון

חפשו באנטרקטיקה – כך נכון להקפיא מזון

תא ההקפאה שלך הוא מושלם לשמירה של שאריות מזון או מצרכים במשך זמן רב. אילו מזונות עדיף לא להקפיא וכיצד תוכלו למנוע "כוויות" מקפיא במזון? הכנו עבורך מספר עצות הקפאה שימושיות.

הדרך הטובה ביותר להקפיא אוכל

הדרך הטובה ביותר להקפיא אוכל

בעיקרון, קופסאות מתאימות להקפאה עם מכסה אטום הן האמצעי הטוב ביותר להקפאת מזון. לצורך הקפאת ירקות, מומלץ להשתמש בשקיות עם רוכסנים או פסי סגירה. לתבשילים ומרקים, השתמשו במכלי זכוכית. עדיף להקפיא מנות קטנות במידת האפשר. ניתן להקפיא מרקים או עשבי תיבול קצוצים בתבניות קוביות קרח. "קוביות הקרח" הללו קלות לשימוש, מפשירות מהר מאוד ומונעות בזבוז של כמויות גדולות.

כמה זמן ניתן לאחסן אוכל במקפיא

עד 12 חודשים עד 8 חודשים עד 6 חודשים משך חיי המזון בהקפאה במינוס 18 מעלות
דגים טריים
עוף או בשר טרי
נקניקיות
ירקות או פירות
עוגות ועוגיות אפויות
ארוחות מוכנות
מה לשים במקפיא ומה לא

מה לשים במקפיא ומה לא

ראשית כל, חשוב להרחיק אוכל שברצונכם להקפיא מאוכל שכבר קפא.

סוגי המזונות המתאימים להקפאה: מוצרי מאפה, דגים טריים, בשר טרי, עופות טרי, ירקות, פירות, עשבי תיבול, ביצים ללא קליפה, מוצרי חלב כמו גבינה וחמאה, ארוחות מוכנות ושאריות של מרקים, תבשילים, ובשר או דגים מבושלים. מזונות שאינם מתאימים להקפאה: ירקות שאינם עוברים בישול טרם האכילה כגון חסה או צנונית, ביצים בקליפתם, תפוחים שלמים, אגסים, ביצים קשות, יוגורט, שמנת חמוצה, קרם פרש ומיונז.

כוויות קור? לא במקפיא שלך

כוויות קור? לא במקפיא שלך

"כוויית" קור במזון קפוא נוצרת כאשר יש יותר מדי אוויר באריזה של המזון הקפוא. לדוגמה, כאשר פני השטח של הבשר מתייבשים, האזורים הנגועים מתחילים לקבל כתמים לבנים או אפורים. האוכל לא מקולקל לגמרי, אבל הוא לא טעים כל כך. יש להקפיד על אריזה נכונה ואטומה לאוויר ככל הניתן על מנת למנוע זאת.

מצב החופשה - דואג גם למקפיא שלך

מצב החופשה - דואג גם למקפיא שלך

הודות להגדרת החופשה במקררים עם מקפיא של בוש תוכלו לצאת לחופש ללא דאגות. רגע לפני היציאה מהבית, הפעילו את מצב החופשה. לאחר שתפעילו את הפונקציה, המקרר שלכם ישמור על טמפרטורה קבועה של כ-14 מעלות צלזיוס בתא הקירור וכמינוס 18 מעלות צלזיוס במקפיא. מצב זה שומר על האוכל הקפוא שלכם היטב וחוסך חשמל יקר בתא המקרר הראשי.