Skip to content
טכנולוגיה לחיים

מה יותר טוב לנו? אוכל טרי נגד אוכל מעובד

אוכל טרי או אוכל מעובד? המנצח הוא...

זה קורה כמעט כל ערב. העבודה ומטלות הבית הסתיימו והרעב מתחיל להציק. אבל – הדבר האחרון לך כוח אליו זה להתחיל לבשל. זאת הסיבה שפיצות קפואות, שניצלים מוכנים וקופסאות שימורים קלות לשימוש הפכו להיות פופולריים יותר ויותר. מזונות מעובדים הם מהירים, נוחים ומשביעים. אך האם אוכל הנוחות הזה הוא באמת אפשרות טובה יותר, בריאה יותר וזולה יותר על פני אוכל טרי? בואו נעמיד אותם למבחן זה מול זה ממש כאן ועכשיו.

בריאות: 1:0 לאוכל טרי

אוכל מוכן מראש, כגון פיצה קפואה, מכילי מרכיבים אשר עובדו פעמים רבות. במהלך תהליכי העיבוד השונים המרכיבים מאבדים את הערכים התזונתיים הטבעיים והבריאים שלהם. משום כך יצרני המזון מוסיפים ויטמינים, אנזימים, מינרלים ויסודות קורט באופן מלאכותי. כך, שגם אם המוצר מכיל אותם זה רק אומר שהוא עבר שלב עיבוד נוסף.

קלוריות: 2:0 לאוכל טרי

שומן הוא דרך מעולה להוספת טעם ומשום כך משתמשים בו רבות במזונות מעובדים. כמו כן, רוב המזונות המוכנים מראש מכילים כמות עצומה של מלח וסוכר. יוצאים מן הכלל הם רוב המוצרים האורגניים, שמעובדים הרבה פחות. מצד שני, כאשר אתם מכינים אוכל טרי בעצמכם אתם גם שולטים בכמויות השומן והמלח.

צריכת זמן: נקודה אחת למזון מעובד 2:1

ככל שהארוחה מורכבת יותר, כך אוכל מוכן מראש זוכה ביותר נקודות. הכנת מנת פסטה פשוטה לא תגזול מכם כמעט זמן, אבל מנה בשרית עשויה להיות מורכבת יותר ולכן גם ארוכה יותר להכנה. הטיפ שלנו - תכינו מראש כמויות גדולות. חלק תשמרו במקרר לארוחה של מחר וחלק תקפיאו לזמן מאוחר יותר. כך תמיד יהיו לכם ארוחות טעימות על השולחן. גם מוצרים קפואים איכותיים כמו פילה דג נקי או ירקות קפואים, אפשר להכין ארוחה נהדרת בדקות ספורות.

מחיר: 3:2 לאוכל טרי

שאלת המחיר תלויה גם בכמות שאתם אוכלים. אוכל מוכן למשפחה של 4 נפשות יעלה הרבה יותר מאשר הכנת ארוחה ביתית מלאה מאוכל טרי. אך מזון טרי לאדם יחיד יכול להיות אפילו יקר יותר מארוחה מוכנה מראש מכיוון שקשה לפעמים לקנות מצרכים טריים מסויימים בכמות קטנה. כך שבשאלת המחיר גם אוכל טרי וגם מעובד מקבלים נקודה אחת כל אחד.

טעם: 4:2 לאוכל טרי

קשה להתעלות על ארוחה שמכינים לבד באמצעות מרכיבים ועשבי תיבול טריים. טעמו של כל מרכיב הוא בדיוק כפי שהוא צריך להיות וניתן לעדנו או להתאימו על פי טעמכם האישי. לעומת זאת, אוכל מוכן מראש כמו מרק אינסטנט, למשל, לעולם לא יהיה קרוב אפילו לטעמו של האוכל הטרי. האוכל המוכן יכיל כמות גדולה של משפרי טעם ותיבול אגרסיבי הכולל בעיקר מלח, סוכר וטעמים עזים נוספים אשר נועדו לחפות על היעדר הטעמים "האמיתיים". לא כדאי להרגיל ילדים לתיבול כל כך דומיננטי מכיוון שהם יתקשו לחזור לטעמו העדין יותר של האוכל הטרי. אפילו מבוגרים אשר אוכלים הרבה אוכל מוכן מראש עלולים לשכוח את הטעם של אוכל אמיתי. אך למזלנו אפשר תמיד להתרגל בשנית לטעמו האמתי של אוכל טרי.

הרגשה: 5:2 לאוכל טרי

פעולת הבישול יכולה להיות מרגיעה ומלאה בהנאה וכיף. וכאשר חברים מצטרפים – זאת הופכת להיות חגיגה אמיתית. בחירת והכנת המרכיבים שלכם, חיתוך הירקות לפרוסות או קיצוץ שלהם ביחד, הארומה של הסטייקים על הגריל, הטעם, התיבול, הטעימה מחדש ולבסוף לשבת ביחד ליד השולחן וליהנות ולא רק מהטעם של הארוחה הנפלאה שיצרתם במו ידיכם. זוהי הרגשה שאוכל מוכן מראש לעולם לא יוכל לתת לה תחליף.