Skip to content
טכנולוגיה לחיים

אורח חיים בריא מתחיל ברשימת קניות בריאה

אכילה בריאה מתחילה בקנייה בריאה.

אורח חיים בריא מתחיל במטבח, ובישול בריא – מתחיל בקניות. אם אתם רוצים לשנות את אורח החיים שלכם תתחילו ברשימת הקניות. זה נשמע ברור מאליו, אך רכישת מצרכים בריאים יכולה להיות עניין קצת מסובך. לכן, אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לקבל החלטות בריאות יותר בנוגע לאוכל שלכם וכדי שתדעו מה חשוב כאשר רוצים לקנות בריא.

תכננו קדימה.

התהליך צריך להתחיל עוד לפני שיוצאים לקניות. תכננו את הארוחות שלכם לכל השבוע וצרו רשימת קניות בהתאם. כך תוכלו להימנע מקניית מצרכים מיותרים שייזרקו לפח בסוף השבוע הבא. בנוסף - אל תלכו לקניות על בטן ריקה: כאשר אנחנו רעבים, אנחנו נוטים להחלטות אימפולסיביות יותר ובריאות פחות.

שימו לב לתוויות.

קריאת התוויות של המזון הארוז והמוכן היא קריטית. קודם כל – זכרו שסדר הופעת המרכיבים ברשימה הוא בהתאם לכמותם במוצר. מרכיבים עיקריים יותר יופיעו בתחילתה.

שימו לב לחישוב הקלורי בהתאם לגודל המנה שאתם אוכלים. מעבר לזה, אל תספרו רק קלוריות, אלא ודאו שהן משמעותיות: אלו חומרים מזינים המזון מכיל בנוסף לערל הקלורי שלו? ככל שישנם יותר חומרים מזינים ופחות קלוריות – כך המזון יותר בריא. נסו להימנע מסוכר מוסף על ידי חיפוש מזונות ומשקאות עם מעט תוספת סוכר. וכך גם לגבי שומנים: חפשו מזונות שאינם מכילים (או מכילים מעט) שומני טרנס ושומנים רוויים וכן כולסטרול. חומצות שומן בריאות ניתן למצוא בדגים, אגוזים ושמנים בלתי מזוככים מן הצומח.

יש הרבה חלבונים בים.

דגים טריים הם מקור איכותי במיוחד לחלבונים (כמובן אם אינכם צמחוניים או טבעוניים). יש להקפיד על רכישת דגים טריים ממקור אמין. היזהרו מחנויות עם ריחות לא נעימים. דג טרי צריך להיות בהיר, עם עיניים צלולות ללא עמימות ועליו להראות נקי ללא כתמים דהויים. אם צבע הדג דהוי, הוא ישן.

במה הלחם שלכם מלא?

כאשר בוחנים את רשימת המרכיבים באריזת הלחם שאתם קונים, כדאי לבדוק האם המרכיב הראשון ברשימה הוא קמח מלא (כלומר קמן אשר נטחן מגרעין הדגן בשלמותו). זהו הקמח הבריא יותר, אשר מכיל את החומרים המזינים הקיימים בקליפת הגרעין. אל תתנו לצבע לבלבל אתכם – זה שהלחם חום לא אומר שהוא עשוי מדגן מלא; לפעמים יצרנים מוסיפים מולסה או צבע מאכל אחר כדי להכהות את הלחם.

ככל שבלחם קיימים יותר סיבים כך הוא עדיף: היחס המועדף הוא גרם אחד של סיבים על כל 10 גרם של פחמימות.

חשוב לזכור כי בעוד רשימת המרכיבים בלחם מוכן תהיה ארוכה יותר מאשר המתכון שתשתמשו בו בבית, לא כל המרכיבים רעים. חומצה אסקורבית וגליצרול, למשל, אינם מזיקים ופשוט עוזרים להאריך את חיי המדף של הלחם.

חגיגה עונתית

כאשר קונים פירות וירקות, כדאי לקנות את אלו שבעונה. קל יותר להשיג אותם, טעמם טוב ועשיר יותר והם לרוב פחות יקרים.

אנו ממליצים לרכוש פירות וירקות טריים בכמויות קטנות, לצריכה יומיומית, מכיוון שפירות וירקות טריים אינם מחזיקים הרבה זמן מעמד. מגירת VitaFresh במקררים של בוש, השומרת על טריות הפירות והירקות לזמן ארוך יותר עד פי 3, תסייע לכם לשמור עליהם טריים וטעימים, גם אם רכשתם כמות גדולה מהמתוכנן.

בוש בפייסבוק!
בוש ברשתות החברתיות

עולם שלם של תוכן ייחודי, טיפים, מתכונים, מידע אודות המוצרים שלנו ופתרונות חכמים לחיי היום יום.

השירות שלנו

שירות יוצא דופן – לפני ואחרי הרכישה.
ומגוון רחב של אביזרים למוצרי בוש

מוקד שירות ארצי 2220*

+49 89 4590-3641

החוויה של בוש
החוויה של בוש

גלו איכות, שלמות ואמינות.

חפשו משווקים מורשים או מרכזי שירות באזור מגוריכם
איתור משווק

למציאת משווק של מוצרי החשמל הביתיים של בוש המשתתף בהטבות ובמבצעים שלנו