Skip to content
טכנולוגיה לחיים

כל השבוע לח – מדריך הלחות המלא למקרר שלכם

כל השבוע לח – מדריך הלחות המלא למקרר שלכם

רוב האנשים יודעים שכדי לשמור על המזון טרי לאורך זמן כדאי לאחסן אותו בטמפרטורות נמוכות, כלומר – במקרר. עם זאת, מעטים מודעים לכך שהלחות היא גורם חשוב נוסף להארכת חיי הפירות והירקות שלך.

להלן מדריך מהיר להבנת ושימוש נכון במגירות הלחות של המקרר שלכם:

מהן מגירות לחות?

מהן מגירות לחות?

בתוך המקרר ישנה זרימת אוויר קבועה, מכיוון שאוויר חם עולה ואוויר קר שוקע. מגירת לחות היא תא מיוחד המאפשר לכם לשלוט ברמת הלחות הפנימית שלו באמצעות בחירה בין הגבלת האקלים לתא אחד או שיתוף התא בתהליך זרימת האוויר הכולל במקרר

שימוש בהגדרת לחות גבוהה

שימוש בהגדרת לחות גבוהה

הגדרת לחות גבוהה נהדרת לירקות ועלים ירוקים, הרגישים לאובדן לחות. רמת הלחות הקבועה במגירה מסייעת לשמירת טריותם לזמן ארוך יותר. ניתן להשתמש בהגדרה זו גם כאשר יש מעט פירות וירקות המאוחסנים במגירה.
כאשר הפתח במדף מגירת הלחות סגור או מצומצם, חילופי האוויר בין המגירה לשאר המקרר מוגבלים. כך הקור והלחות נשמרים בתא. זה עוזר לפירות וירקות המאוחסנים בפנים להישאר פריכים, לחים ורעננים למשך זמן רב יותר.

גם לחות רבה מדי עלולה להזיק

גם לחות רבה מדי עלולה להזיק

כאשר מאחסנים כמות גדולה של ירקות ופירות במגירות VitaFresh, יש לפתוח את הפתח במדף מגירת הלחות על מנת לייצר סביבה יבשה יותר. כאשר יש הרבה פירות וירקות במגירה, יכול להצטבר עודף לחות שעלולה להאיץ את הקלקול. כאשר הפתח במדף מגירת הלחות פתוח אוויר ולחות מסוגלים לברוח אל מחוץ לתא.

לא משנה מה הלחות, יש פירות וירקות שאסור לאחסן במקרר!

לא משנה מה הלחות, יש פירות וירקות שאסור לאחסן במקרר!

ישנם פירות וירקות, הרגישים לתנאי קור - שמרו אותם מחוץ למקרר לשמירה אופטימלית על איכות וטעם.

פירות: אננס, בננות, אבוקדו, פפאיות, פרי הדר, מנגו ואבטיחים

ירקות: מלפפונים, חצילים, גמבה, שעועית ירוקה, דלעת, עגבניות ותפוחי אדמה