Skip to content
טכנולוגיה לחיים

עושים סדר: איזה סוגי מייבשי כביסה קיימים היום בשוק, מה אומרת כל תוכנית ייבוש, ואיך מתאימים את התוכנית לסוג הבד?

מייבשי הכביסה כיום כוללים מגוון רחב של תוכניות, כאשר כל תוכנית ייעודית לסוגי בדים שונים, ממצעים ועד תוכנית ייעודית להלבשה התחתונה שלנו. צרכנים רבים אינם מכירים את התוכניות השונות והערך שלהן, כאשר לרוב השימוש במייבש נעשה בשתיים עד שלוש תוכניות בלבד. כמו כן, כיום מייבשי הכביסה כוללים טכנולוגיות חדשניות לייבוש מקסימלי במינימום מאמץ, כאשר ניקוי המסננים מהווה תנאי מרכזי לפעילות אנרגטית ויעילה של המייבש. בוש עושחם לכם סדר - איזה סוגי מייבשי כביסה קיימים היום בשוק? מה אומרת כל תוכנית ייבוש? ואיך מתאימים את התוכנית לסוג הבד?

מייבש כביסה בוש - מגוון רחב של תכניות וטכנולוגיות חדשניות

לפני שרוכשים מייבש חשוב להכיר את סוגי המייבשים והאופן שבו יש לנקות אותם. מייבשי כביסה כוללים מערכת ניקוי מוך המצטבר לאחר כל ייבוש, כאשר ניקיון המוך משפיע באופן ישיר על פעילותו ויעילותו של מייבש הכביסה. מוך הוא סיבי בד קטנים הניתקים מהבגדים ונצמדים יחד עקב חשמל סטטי. לאחר כל ייבוש, מצטברת כמות גדולה של מוך, מה שמחייב ניקוי של מסנן המייבש לאחר כל שימוש, אחרת צריכת החשמל עולה ויעילות הייבוש יורדת. נסביר על ההבדלים בין טכנולוגיות לניקוי המוך ולמה חשוב לנקות אותו?

חשוב להתאים את גודל מייבש הכביסה למכונת הכביסה - בוש

מייבשי הכביסה החכמים: AutoClean עם טכנולוגיית הסרת מוך אוטומטית

AutoClean הוא מייבש ללא מסנן מוך בדלת ועם קונדנסור (מעבה) המנקה את עצמו, כך שלא צריך לדאוג לניקוי המוך לאחר כל הפעלה, מה שהופך אותו נוח לשימוש. למעשה, המוך נאסף למגירה ייעודית, אותה יש לנקות רק פעם בחודש (ממוצע 20 הפעלות של המייבש). בנוסף, על הצג הדיגיטלי ישנו אינדיקטור המורה לנו מתי הגיע הזמן לנקות את המגירה. התוצאה: ייבוש ויעילות ללא צורך לנקות את המוך לאחר כל הפעלה. בנוסף, מייבשי הכביסה החדשניים משתמשים במעבה לניקוי עצמי– ההופך את הלחות באוויר למים ושומר אותם במיכל מיוחד (או מחובר ישירות לביוב). הקונדנסור כולל מערכת ניקוי אוטומטית, המשתמשת במים שיובשו מהבגדים ונהפכו שוב לנוזל, כדי לשטוף את המעבה עצמו, וכך לשמור על יעילותו האנרגטית ולהאריך את חייו. המייבשים המתקדמים מאפשרים שליטה מרחוק באמצעות הסמארטפון או הטאבלט באמצעות אפליקציית Home Connect, ובכך יודעים להתאים אוטומטית את התכנית המתאימה ביותר לפי כל הנתונים שנאספו ממחזור הכביסה האחרון של מכונת הכביסה.

מייבש כביסה בוש עם טכנולוגיית AutoClean אוטומטית

מסנן EasyClean- רוב מייבשי הכביסה מבוססים על מערכת דו-שלבית לניקוי מוך. ראשית, מסנן דלת, אותו יש לנקות לאחר כל הפעלה. זהו המכשול הראשון: אנשים רבים נוטים לנקות אותו באופן לא סדיר. רק 50% מבעלי המייבשים מקפידים לעשות זאת לאחר כל הפעלה. יש לכך השפעה שלילית על תוצאות הייבוש, משום שצריכת האנרגיה עולה אם המסננים אינם מנוקים באופן סדיר לאחר כל הפעלה. בנוסף, יש לנקות גם את המוך גם ממסנן המעבה, הנמצא למטה. התדירות בה יש לעשות זאת בדרך כלל תלויה ביצרן ובדגם.

מייבשי הכביסה הקיימים היום בשוק בעלי טכנולוגיות מתקדמות ומגיעים עם תוכניות ייבוש מגוונות המיועדות לפריטים שונים: מהלבשה תחתונה, בגדי ספורט וג'ינסים ועד מצעים, מגבות ופוך. לפני שמכניסים פריט למייבש הכביסה, חשוב להכיר את מגוון התכניות הקיימות במכשיר, ולדעת איזו תכנית מתאימה לאיזה סוג בד:
Allergy plus – תכנית ייבוש המתאימה לבעלי עור רגיש (בשימוש בבגדי כותנה). התוכנית מגיעה לטמפרטורה גבוהה, מתאימה במיוחד לדרישות אלרגיה מחמירות
Shirts- עבור חולצות מכותנה, פשתן, סיבים סינתטיים או מבדים מעורבים. הערה- כאשר פריטי הכביסה יבשים, גהצו אותם ותתלו אותם, הדבר יאפשר ללחות השיורית להתפזר באופן שווה.
Duvet- מיועד לבגדים, כריות, שמיכות פוך או כיסויי מיטה מלאים בסיבים סינתטיים או מבדים מעורבים. יש לייבש פריטים גדולים בנפרד, פעלו בהתאם להוראות טיפול בתווית הפריט.
Down Wear- בגדים, כיסויי מיטה או שמיכות פוך מלאים בפלומות. לאחר שהתוכנית הסתיימה, נערו את פריטי הכביסה כדי לפזר את המילוי ולבטל את כל כיסי הלחות. הפעילו מחדש את התוכנית לפי מידת הצורך.
Sportswear- מיועד לבגדי ספורט וחוץ, לבגדים עמידים בכל מזג אוויר, עם ציפוי מנדף זיעה (דריי-פיט) ובדים דוחים מים.
Towels- מיועד עבור מגבות עמידות בחום וחלוקי רחצה העשויים כותנה
Super Quick 40- תכנית ייבוש מהירה ב-40 דקות בלבד, עבור כביסה מעורבת מבדים סינתטיים וכותנה קלה
Time Program Warm- תכנית קצובה בזמן המיועדת לכל סוגי הבדים, למעט משי. מתאימה לכביסה שעברה ייבוש מקדים או בעלת דרגת לחות נמוכה, ולייבוש של פריטי כביסה עבים בעלי מספר שכבות. מתאים לייבוש פריטי צמר, נעלי ספורט וצעצועים רכים. בנוסף, הלחות שנשארה בפריטי הכביסה לא מזוהה אוטומטית. אם הכביסה נותרה לחה מדי בסיום תכנית הייבוש, חזרו על התוכנית במידת הצורך.
Cottons- פריטים עמידים בפני שחיקה ופריטים עמידים בחום עשויים מכותנה או פשתן
Easy Care- פריטים עשויים מבדים סינתטיים או מעורבים
MIX תכניות לבגדים ממס' סוגים- ייבוש של כביסה מעורבת, בדים שונים בתוכנית אחת, מתאים לפריטים העשויים מכותנה ובדים סינתטיים
Delicates - פריטים עדינים הניתנים לכביסה העשויים לדוגמא מסאטן, בדים סינתטיים או מעורבים
Wool Finish- פריטים העשויים צמר או מכילים צמר ומתאימים לכביסה במכונה (יש לוודא בתווית הבד).
לפני שאתם קונים מייבש כביסה, מומלץ לבחור במוצר חסכוני בחשמל, נוח לשימוש וקל לתחזוק ולניקיו. בנוסף, חשוב להתאים את הפריטים לתוכנית הייבוש היעודית, על מנת לשמור על הבגד ואיכותו. ייבוש במייבש כביסה שומר על הבד נעים ורך גם לאחר שהתייבש. מבחר מייבשי הכביסה בשוק מגוון, ועל כן רצוי לבדוק היטב איזה מייבש יהיה הטוב ביותר עבורכם. מדובר באחד ממכשירי החשמל השמישים ביותר בבית, במיוחד בתקופת החורף, שיכולים להפוך את שגרת חייכם לנוחה יותר.