Skip to content
טכנולוגיה לחיים

5 טיפים לקנייה נכונה של דגים טריים

בואו "נדוג" דגים טריים

בואו "נדוג" דגים טריים

דג הוא מזון בריא, קל לעיכול ואלטרנטיבה מושלמת לבשר. אבל מה צריך לדעת כשקונים דגים? איך מזהים אם הדג טרי? האם ניתן לבדוק את מידת הטריות של הדג לפי הריח שלו? הנה כמה עצות שיעזרו לכם, בין אם אתם הולכים לשוק או לסופר.

דגים אוהבים מקומות קרים

דגים אוהבים מקומות קרים

דגים טריים כדאי לשמור בטמפרטורה קרה מאוד (בערך 0 מעלות). עם זאת, ככל הנראה, במקרר יש טמפרטורה מעט גבוהה יותר. ניתן לשמור דג טרי במקרר רק כיממה לפני שתצטרכו להשתמש בו. כדי להאריך את משך האחסון המותר בערך ביום, ניתן לאחסן את הדגים עם קוביות קרח בכלי ולהניח אותו במגירת VitaFresh המיועדת לכך במקררי בוש. במגירת אחסון זו ניתן להגדיר את הטמפרטורה באופן פרטני לדגים טריים או לבשר שאינו מבושל, ללא תלות בטמפרטורה שנבחרה לשאר המקרר. כך שהדגים שלכם יישארו טריים לאורך זמן.

ריח של אוקיינוס

ריח של אוקיינוס

ריחם של דגים טריים נעים יותר ממה שרוב האנשים חושבים. ריח דג חזק מדי מגיע רק מדג מקולקל או דג שיש בו חיידקים. במידת האפשר, הריחו את הדג לפני הקנייה. מאחורי הזימים נמצא המקום הטוב ביותר לזיהוי ריחות רעים. ריח הטריות צריך להיות ניטרלי או להזכיר לכם ניחוח ים עדין. והבשר צריך להיות מעט קפיצי. אתם יכולים לבדוק זאת באמצעות האצבע. אם תלחצו על הבשר, עליו לקפוץ מעט.

תסתכל לי בעיניים

תסתכל לי בעיניים

אם אתם מחפשים דג טרי, המראה שלו חשוב מאוד. סביב הזימים הצבע צריך להיות בהיר או אדום כהה, תלוי בסוג הדג. וודאו שהם ברורים ופונים מעט כלפי חוץ. ככל שהעיניים כהות יותר, כך הדג ישן יותר. אסור שהעור יהיה יבש מדי והוא צריך להיות מבריק מכיוון שעורו של דג טרי מכוסה בריר דק ושקוף.

שומרים על הסביבה

שומרים על הסביבה

איזורי דיג טבעיים רבים התרוקנו בשנים האחרונות מדגים, עקב דיג מאסיבי ולא מבוקר. דגי מאכל אשר מגודלים באופן יזוח עוזרים בשימור הדגים בטבע, אך וודאו שהם לא מגיעים מחוות דגים בייצור המוני. חפשו על הדג חותם איכות או חותם אורגני, הוא מעיד על שמירה על התקנים. רצוי לבדוק עם ארגונים סביבתיים, אילו מיני דגים נמצאים בסכנת הכחדה ומאילו ניתן ליהנות בדרך ידידותית לסביבה.

יש כאלה שאוהבים קפוא

יש כאלה שאוהבים קפוא

עבור רבים, דגים קפואים הם אלטרנטיבה טובה לדגים טריים. בעוד שדגים טריים מועברים לרוב דרך האוויר, דגים קפואים בדרך כלל מקפיאים מיד לאחר שהם נתפסים. הקפאה מהירה זו מבטיחה שמירה על ערכים תזונתיים ואיכותיים כאחד. אגב, ניתן להפשיר דגים קפואים באטיות גם במקרר. כשהדגים הקפואים מפשירים, הקור שהם מפיצים מצנן את המקרר שלכם, ועוזר לכם לחסוך באנרגיה.

אורח חיים בריא מתחיל ברשימת קניות בריאה

אורח חיים בריא מתחיל ברשימת קניות בריאה

השלב הראשון בשינוי אורח חיים שלכם הוא להכין רשימת קניות בריאה. למה צריך לשים לב כשהולכים לסופר ואיך קונים בריא? בואו לגלות 5 טיפים קטנים לקניות טובות

לכל הטיפים המלאים