Skip to content
טכנולוגיה לחיים

הדרגה הבאה בבשר ודגים: כבישה בתחמיץ (להכנת) המנה האולטימטיבית

אל תילחצו.

לא רק המרכיבים הפכו מגוונים יותר עם הזמן, אלא גם הציוד. לדוגמה, האם שמעתם על כבישה בתנאי ואקום? שיטה זו הרבה יותר קלה ממה שאתם חושבים ומזרזת את תהליך הכבישה: שלום, מרינדה מהיום להיום! מערכת Fresh Vacuum של Bosch היא כלי קל לשימוש לריקון אוויר ממכל ההשריה. עם משאבת הוואקום הקלה לשימוש אתם יכולים לעבור בן רגע מכלי עזר אמין במטבח למכשיר ואקום. לאחר ערבוב המרינדה, פשוט החליפו את רגלית הערבוב במשאבת הוואקום כדי להפוך את הבלנדר למכשיר ואקום - זה עד כדי כך פשוט! כלי העזר "שניים באחד" למטבח הופך את התהליך כולו לסופר מהיר וקל - ובנוסף, אתם לא צריכים לנקות כל כך הרבה כלים אחר כך. אין עוד צורך לחשוב על המרינדה שלכם ולהכין אותה יום לפני הברביקיו. פשוט אטמו בוואקום את הקופסה עם האוכל הכבוש, אחסנו אותה במקרר ושימו את האוכל על הגריל לאחר מספר שעות בלבד. מספר שעות בלבד? נכון מאד! בגלל הלחץ הנמוך מן הלחץ האטמוספרי, דגים ובשר מתחילים לספוג מיד את התבלינים והטעמים של המרינדה, ולכן הדגים והבשר שלכם יספגו את כל הארומות של המרינדה הרבה יותר מהר כאשר הם ארוזים בוואקום.

אבל קודם כל, מרינדה!

דבר ראשון: לפני שתוכלו לארוז בוואקום ולאחסן משהו, איך אתם יוצרים מרינדה טעימה, המהווה תוספת מושלמת לבשר או לדגים האהובים עליכם? עם הבלנדר הידני תוכלו לחתוך, לערבל ולערבב יחד את המרכיבים המועדפים עליכם - בין אם מדובר בעשבי תיבול טריים, פלפלים, תירס או זרעים, רטבים ומיצים שונים - ליצירת המרינדה המושלמת עבור מנת היום שלכם.

בכל מקרה: האריזה בוואקום מאפשרת לכם להיות ספונטניים יותר מאי פעם, מכיוון שאתם יכולים לבצע את הכבישה מהר הרבה יותר מהרגיל - כך שאינכם צריכים לחשוב על כך יום לפני הברביקיו שלכם. פשוט הניחו את הבשר או הדגים באחד ממכלי הוואקום עם המרינדה ושאבו את האוויר החוצה בעזרת כל אחד מן המוצרים של מערכת Fresh Vacuum של Bosch. הבשר יהיה כבוש ומוכן לשימוש עוד באותו היום. רק שימו לב שהאריזה בוואקום מוציאה את הטעמים והתבלינים בעוצמה רבה הרבה יותר, כך שאולי לא כדאי להגזים עם השום והצ'ילי - אזהרת חריפות!

הוצאה מהקופסה: תביאו את הדברים הטובים.

ולבסוף, האחסון הנכון הוא המפתח לכבישה טובה. למרבה המזל, מערכת Fresh Vacuum של Bosch מספקת לכם את המכלים המושלמים לאחסון המוצרים הכבושים שלכם. כמו כן, קופסאות הוואקום, העשויות מטריטן שאינו מכיל ביספנול A, אינן סופגות ריחות וטעמים ומתאימות לשטיפה קלה במדיח הכלים.

אם אתם אוהבים סטייק טוב, יכול מאד להיות שתיהנו מנתח אנטרקוט במרינדה - או שאם אתם לא בקטע של בשר, נסו ירקות כבושים - הנה מתכון לכבישה נהדרת לחצילים (ל-4 מנות):

מרינדה לנתח אנטריקוט.

60 מ"ל מים
250 מ"ל רוטב סויה כהה
75 מ"ל בורבון
2 כפות רוטב וורצ'סטר
2 כפיות מיץ לימון
1 כפית סוכר חום

דאגו גם למעט מלח ביתי, פלפל שחור ומוסקט בהישג יד לתיבול בעת ההגשה.

ירקות כבושים.

600 גרם חצילים
4 עלי דפנה
300 מ"ל חומץ יין לבן
150 גרם מלח
1 פלפל צ'ילי או קאיין
¼ כפית אורגנו
200 מ"ל שמן זית
750 מ"ל מים
5 פלפלים גרוסים

1. שטפו את החצילים, קלפו וחתכו אותם לפלחים בעובי של 2-3 ס"מ. פזרו הרבה מלח על הפלחים כדי לסלק את המרירות. כסו אותם והניחו להם למשך שעתיים.
2. כעת, שטפו את החצילים ביסודיות כדי להסיר את המלח. יבשו אותם וחתכו אותם למקלונים.
3. עבור המרינדה, הרתיחו מים, עלי דפנה, חומץ וצ'ילי במחבת בדרגה 5 במשך כ-7 דקות. הוסיפו את החצילים, הורידו לדרגה 4 או פחות ובשלו במשך 3½ דקות.
4. כסו את החצילים והניחו להם לספוג את המרינדה במשך 12 שעות - או 6 שעות בתנאי ואקום. כעת נקזו את המים והניחו בצלחת.
5. כדי להכין את השמן המתובל, קלפו את שיני השום, קצצו אותם דק וערבבו בקערה עם האורגנו, השמן ופלפל הגרוס הטרי.
6. מזגו את השמן המתובל מעל לחצילים.

עצה: הגישו את החצילים הכבושים עם לחם קלוי.

עכשיו כל מה שאתם צריכים זו חברה טובה ומזג אוויר מתאים לברביקיו - בתיאבון! זקוקים להשראה נוספת כדי לתדלק את סגנון החיים הקולינרי שלכם עם מערכת האחסון בוואקום של בוש כנסו לאתר שלנו וגלו דרכים נוספות להעריך אוכל..

לקטלוג בלנדר מוט