Skip to content
טכנולוגיה לחיים

תמיד נקי: כך נוכל לשמור על רמת הביצועים של קולט האדים

תפקידו של קולט האדים, מלבד יופיו, הוא לטהר את האוויר מרסיסי שמן שניתזים בזמן הבישול והטיגון, ומאפשר לנו ליהנות מארוחה טעימה ללא האפקט של עשן וריח של טיגון באוויר. השימוש בקולט אדים מונע לכלוך של סביבת העבודה במטבח ומסייע לשמור על הניקיון לאורך זמן. לצד השימוש של קולט האדים בשגרה, צריך לדעת גם כיצד לנקות אותו באופן היעיל ביותר, בכדי לשמור על נראות המוצר ותקינותו. עודד בן יקר, מנהל מוצר בחברת BOSCH, איגד עבורנו טיפים לבחירת הקולט המתאים לצרכים של כל אחד בדגש על נושא הניקיון.

ניקוי קולט האדים

זכוכית או נירוסטה?

בשוק מוצרי החשמל קיים מגוון רחב של קולטי אדים השונים זה מזה מבחינת העיצוב: פרימידה או BOX, צמוד קיר או זוויתי, בגימור נירוסטה או בעיצוב זכוכית שחורה או לבנה. בבואנו לבחור קולט אדים, מעבר למידות ולמבנה הקולט, החומר ממנו עשוי המוצר יש ערך משמעותי. נירוסטה הוא חומר עמיד לאורך שנים מבחינת פגמים של סדקים ושברים, אבל חולשתו היא שניתן לראות עליו כל לכלוך, כמו: אבק, טביעות אצבע וחלודה. על מנת לנקות קולטי אדים מנירוסטה, דרוש חומר ייעודי, אשר הכרחי להברקה ולמניעת קורוזיה וחלודה. לעומת זאת, זכוכית היא חומר שמשתלב מבחינה עיצובית ברוב המטבחים המודרניים ואופן ניקוי הזכוכית דומה לניקוי חלונות הבית. כלומר, הניקיון נעשה באמצעות תרסיס לניקוי שמשות וזכוכיות, ופעולת הניקוי אורכת זמן קצר יותר בהשוואה לנירוסטה אותה קשה יותר לנקות.

מתי מנקים?

פעולת ניקיון קולט האדים חשובה לפעילותו התקינה ורמת ביצועיו. מומלץ לנקות את קולט האדים בתדירות התואמת את אופן השימוש בו. לאוהבי הטיגון, החל משניצלים ועד אוכל אסייתי מוקפץ, כדאי להסיר את השומן המצטבר ושאריות אדי התבלינים בתום כל שימוש, על-מנת לשמור על עוצמת יניקה חזקה של קולט האדים. זכרו שהסרת לכלוך שומני באופן מידי, הינה יעילה יותר וזאת לפני ששאריות המזון מתקשות ונדבקות למכשיר. כיום קיימים קולטי אדים מתקדמים העשויים מחומרים המבטיחים בידוד ושליטה בזרימת האוויר לשאיבה מקסימלית ברעש מינימלי. מומלץ לשמור על ניקיון קולט האדים, על-מנת ליהנות מהתוצאות הטובות ביותר שלו, לאורך זמן.

כך נוכל לשמור על רמת הביצועים של קולט האדים

איך מנקים?

הטיפ המרכזי הוא לנקות בתדירות סבירה, לא יותר מדי ולא פחות מדי. כאשר ניגשים לנקות את המכשיר, חשוב לא להשתמש בחומרים "חזקים" מאוד, שעלולים לפגוע בקולט האדים ולגרום לשינוי צבעו. מומלץ להימנע משימוש בסקוץ' או כל מברשת קשה, אשר יכולה לשרוט את המוצר ולהשאיר עליו סימנים לא יפים במיוחד. על מנת לנקות את חזית קולט האדים העדיפו להשתמש במטלית נקייה ותכשיר ייעודי לניקוי זכוכית או נירוסטה, בהתאם למכשיר. אם רכשתם קולט אדים עם מנגנון פתוח (זכוכית הנפתחת בזווית), עליכם לטפל בקולט האדים בעדינות, וזאת על-מנת לא לשבור את המנגנון. מומלץ לבחור קולט עם רשתות פילטר הניתנות לפירוק, זאת על מנת לנקות אותן ביעילות ובקלות תחת זרם מים או במדיח הכלים. עם זאת, מומלץ להפעיל תוכנית ניקוי במדיח ללא כלים נוספים מנירוסטה או אלומיניום וזאת כדי למנוע ריאקציה. בסיום שטיפתן ולפני החזרת רשתות הפילטר אל קולט האדים, חשוב לייבשן היטב ולהימנע ממגע של מים בכפתורי הפיקוד ובגופי התאורה באופן ישיר.

קולט אדים הוא מוצר חיוני, יעיל, פונקציונאלי ואלמנט עיצובי מרשים בחלל המטבח. קולטי האדים הטכנולוגיים מאפשרים במשך כ- 10 דקות לאחר סיום הבישול במטבח, להמשיך לפעול, על-מנת לשאוב את הריח והאדים שנותרו במטבח עד לריענון מירבי של האוויר.