Skip to content
טכנולוגיה לחיים

היגייני, חסכוני ושומר על הסביבה – המדיח של בוש

כולם יודעים שקל יותר לשטוף את הכלים במדיח מאשר בכיור. אבל האם ידעתם שזה גם חסכוני יותר במים, חשמל ובזמן, וגם היגייני יותר? מדיח הכלים של בוש – כשהפתרון הקל ביותר הוא גם הטוב והחסכוני מכולם

כולם יודעים שקל יותר לשטוף את הכלים במדיח מאשר בכיור

האגדות מספרות שיש בעולם אנשים שלא רק נהנים לשטוף כלים, אלא ממש אוהבים את זה. למה? כי זה מרגיע, כמו מדיטציה, כי אפשר לנצל את הזמן מול הכיור המלא והמים הזורמים כדי לשמוע תכניות ברדיו, ועוד הסברים שונים ומשונים. אבל עבורנו, אותם 99 האחוזים הנותרים, הומצא מדיח הכלים, אשר שם קץ לכיור המלא, המדיף ריחות לא נעימים ומהווה מדגרה לחיידקים, שלא לדבר על בזבוז של שעות על גבי שעות - שלעולם לא יחזרו.

נתחיל בסיבה הברורה מכולן – הזמן. למלא, להפעיל ולרוקן מדיח בוש ייקח לכם כחמש-עשרה דקות* (חשוב! בניגוד לדעה הרווחת, אין שום צורך לשטוף את הכלים במים לפני ההכנסה למדיח). לשטוף את אותה כמות כלים בכיור – ייקח לכם כשעה במקרה הטוב, שעה שלא תחזור. אז אם תיקחו רגע ותחשבו על כמויות הכלים שאתם שוטפים בשבוע ממוצע, תראו שמדובר בהרבה מאוד שעות מבוזבזות.

מדיח מלא בכלים יצרוך כרבע מכמות המים שתצרוך שטיפה של אותה כמות של כלים בכיור

החיסכון בזמן הוא משמעותי וחשוב, אבל השימוש במדיח מבטיח לכלים שלכם גם היגיינה מירבית. ספוגי כלים הם מדגרה לחיידקים, שאף משתנים ומתפתחים עם הזמן כדי לשרוד בסבון הכלים. כששוטפים כלים בכיור יש גבול לחום המים שאנחנו מסוגלים לסבול – גבול שרחוק מאוד מהטמפרטורה הדרושה לקטילת חיידקים. המדיח, לעומת זאת, משתמש במים בטמפרטורות גבוהות בכדי לוודא שהצלחות, הסירים, הכוסות והסכו"ם שלכם ייצאו נקיים, לא רק מהלכלוך שאפשר לראות, אלא גם מגורמי תחלואה בלתי נראים אך אמתיים מאוד.

לומר עוד היום שלום למטלה הסיזיפית, הבזבזנית והלא-יעילה של שטיפת כלים ידנית

אז שימוש במדיח חוסך לנו זמן ותורם להיגיינה משופרת, אך יש עוד אספקטים חסכוניים, חשובים לא פחות. מדיח מלא בכלים יצרוך כרבע מכמות המים שתצרוך שטיפה של אותה כמות של כלים בכיור**. לאורך שנה מדובר בחיסכון של אלפי ליטרים של מים (כ-9,200 ליטרים***), עניין בעל משמעות כלכלית ולא רק. גם בשנים ברוכות גשם – אנחנו חיים במדינה שחונה, באזור יבש ומועד לבצורת, וכל טיפת מים שנחסכת מהווה ברכה סביבתית מובהקת.
החיסכון לא נגמר כאן – גם צריכת החשמל למדיח מלא עומדת על כשליש מהקילוואטים לשעה שיידרשו כדי לחמם מים בכמות שתספיק לשטיפה של אותה כמות של כלים בכיור****. אז זה גם חוסך כסף, גם משאיר את המים החמים למקלחת – וגם חוסך בפליטת מזהמים לאוויר בתהליך ייצור החשמל.
בהנחה שאינכם שייכים לאותו מיעוט שאוהב לשקוע בהתבוננות פנימית אגב סיבון צלחות וסכו"ם, ובחרתם במדיח כלים, כדאי להקפיד לבחור בדגם שמוביל בכל מדד אפשרי, במדיח הנמכר ביותר בעולם – תוצרת חברת בוש (לפי נתוני Euromonitor בהתבסס על היקף מכירות כמותי 2019).
לחצו כאן כדי להכיר את המדיחים שלנו ולבחור את הדגם המתאים לצרכים שלכם ולמטבח שלכם, כדי שתוכלו לומר עוד היום שלום למטלה הסיזיפית, הבזבזנית והלא-יעילה של שטיפת כלים ידנית.

מבוסס על מחקרי היצרן המשווים בין שטיפה ידנית למדיח מלא בתכנית ECO

* אופן החישוב: 60 דק' (שטיפה ידנית) לעומת 15 דק' (הטענה והוצאה מהמדיח) = 45 דק' חיסכון בכל הפעלה

**בבדיקת צריכת מים של מדיח 7 ליטר לעומת 40 ליטר (בשטיפה ידנית), ***חוסך עד 9,200 ליטר בהתבסס על 280 מחזורי שטיפה בשנה

**** בהדחה ב50°. הנתונים יכולים להשתנות בין הדגמים השונים