Skip to content
טכנולוגיה לחיים

חמשת המיתוסים הגדולים על תזונה – נכון או לא?

האמת מאחורי כמה מיתוסים על תזונה

המשימה:חשיפה. כל האמת מאחורי כמה מיתוסים על תזונה

כאשר מסתובבים במטבח שומעים הרבה מיתוסים על תזונה והכנת מזון. אך האם כולם נכונים?
האם באמת החלק הירוק בעגבניות אינו טוב עבורינו? האם באמת לא ניתן לחמם שוב פטריות? נכנסו לעובי הצלחת ובדקנו מה מהמיתוסים האלו נכון – ומה לא.

האם מסוכן לחמם מחדש תרד ופטריות?

האם מסוכן לחמם מחדש תרד ופטריות?

זהו מיתוס ישן מאוד, אך יש בו קורטוב של אמת. תרד ופטריות מבושלים צריך לקרר במהירות, לשמור במקרר בכלי מכוסה ולחמם פעם נוספת אחת לכל היותר. לתינוקות ופעוטות לא כדאי לאכול תרד מחומם.

תרד ופטריות מכילים ניטראט (חנקה) אשר הופך לניטריט בטמפרטורת החדר. לצערנו הוכח כי כמות גדולה מדי של ניטריטים במזון עלולה להיות מסוכנת אצל ילדים קטנים מאוד.

האם החלקים הירוקים של עגבנייה רעילים?

האם החלקים הירוקים של עגבנייה רעילים?

החלקים הירוקים בעגבניות הם חלקים שאינם בשלים ולכן מכילים סולנין. בכמויות קטנות הוא לא מזיק, אבל יותר מדי סולנין יכול לגרום לכאבי ראש או בחילה. וכמויות גדולות אפילו יכולות להיות מסוכנות. לכן עדיף תמיד לחתוך את החלקים הירוקים, או לתת לעגבניות ירוקות להבשיל ולהאדים.

האם טרי תמיד עדיף?

האם טרי תמיד עדיף?

בעוד שפירות וירקות טריים הם כמובן פופולריים מאוד, הם לרוב עוברים דרך ארוכה מהשדה לחנות. ולאורך הדרך הם מאבדים הרבה מוויטמין ה-C שלהם. מידת הטריות שלהם תלויה גם במשך האחסון שלהם, באופן האחסון שלהם ובטמפרטורה שבה הם מאוחסנים. מזונות קפואים הם לרוב אלטרנטיבה טובה מאוד מכיוון שמקפיאים אותם מהר מאוד לאחר הקטיף, מה שאומר שלעתים קרובות יש בהם יותר ויטמינים מאשר בפירות וירקות טריים, כמו ויטמין C.

האם שומן תמיד לא טוב?

האם שומן תמיד לא טוב?

בואו נודה, לשומן יש מוניטין רע, אבל זהו מיתוס מיושן כיוון שאנו זקוקים לשומן כמקור לאספקת אנרגיה. עם זאת, עליכם לנסות לוודא שאתם אוכלים שומן בריא. ירקות מורכבים בעיקר משומן לא רווי ועדיפים על פני שומן חי רווי. בעיקרון, ככל שיש פחות שומן רווי, כך למזון יש יותר ערך תזונתי. חשוב לזכור כי גם שומן מן החי (לדוגמה, דגי סלמון) יכול להיות עשיר בשומן לא רווי. דגים אלו, וכן שמנים לא מזוככים ממקור צמחי (כדוגמת שמן זית) הם מהמאכלים הטובים ביותר לקבלת שומן.

האם בפרי הדר יש הכי הרבה ויטמין C?

האם שומן תמיד לא טוב?

פירות הדר נחשבים בדרך כלל למקורות הגדולים ביותר של ויטמין C. אך ויטמין C קיים כמעט בכל מזון. לדוגמה, השוו לימון, עם כ-50 מ"ג ויטמין C ל-100 גרם ל-100 גרם של פרי ורד שיש בו 1250 מ"ג של ויטמין C, או תותים עם כ-65 מ"ג, גמבה עם כ-100 מ"ג וכרוב עם 105 מ"ג ל-100 גרם . אם אין לכם תפוזים ולימונים בבית, תמיד תוכלו לנסות ירקות.